Perjantai 26.6

Melko huonosti nukutun yön jälkeen, lähdettiin aamulla lähdettiin ajelemaan kohti Tuusulaa. Vielä viime hetken sääennustetarkastukset, ja hyvältä näytti, aurinkoista ja 26 astetta lämmintä. Tuusulasta poimittiin luottotrimmaaja-händleri Ninni kyytiin, ja matka jatkui kohti Nummelaa Johanna-kasvattajan luokse. Nummelassa pakattiin Johannan autoon Luca ja Lili-sisko sekä tavarat, ja lähdettiin kohti satamaa. Satamassa seurasi pientä odottelua, ja klo 14.30 laiva lähti kohti Tallinnaa. Laivalla päätettiin juhlia reissua jo ennakkoon kuohuviinillä, jos vaikka pois tullessa ei olisikaan suurta juhlan aihetta ;). Tallinnaan saavuttiin puoli viiden aikoihin, ja reilun parin tunnin automatka kohti Pärnua alkoi. Edes pieni harhailu Tallinnan keskustan ruuhkassa ei matkan jatkumista haitannut. Pysähdyttiin matkalla pienessä puistossa pissattamassa koirat, ja viereisestä kaupasta ostettiin koirille kanapullia (kanapallid) ja muuta matkaevästä (smirnoff ice), jota ei kuitenkaan matkan aikana nautittu :). Illalla saavuimme pilviseen Pärnuun Aisa hotellille. Päivällisen söimme hotellilla, jonka jälkeen käytiin katsastamassa rantaa ja lenkittämässä koirat. Tämän jälkeen Ninni alkoi laittamaan koiria näyttelykuntoon.

Lauantai 27.6

Ensimmäiseksi aamulla kurkistin verhon taakse-kovin synkkää ja sateista oli. Mutta ei kun aamupalalle, käyttämään koirat lenkillä ja sitten Ninni aloitti operaation tassujen ja parran pesu ja föönaus. Reilu tunti ennen kehän alkua lähdimme ajamaan lyhyen matkan näyttelypaikalle, jolloin alkoikin jo sataa kaatamalla. Tietenkään autoa ei saanut jätettyä lähelle, vaan kävelimme jonkin matkaa kaatosateessa yrittäen pitää koirat kuivina. Tietenkään emme ottaneet Johannan näyttelytelttaa mukaan silloin kun sitä olisi eniten tarvittu, mutta onneksi ystävälliset ihmiset viereisestä teltasta lainasivat meille pressun, jotta saatiin tavarat pysymään kuivina. Välillä sää näytti jo kirkastuvan, mutta turha toivo :) Luca oli ainut uros junioriluokassa, ja esiintyi mainiosti Ninnin kanssa. Luonnollisesti Luca voitti urosten junioriluokan ja sain Viron juniorisertin. Lili-siskolla taas oli kovempi kilpa narttujen junnuluokassa, mutta Lili pärjäsi upeasti ollen narttujen junioriluokan 1, ja saaden myös Viron juniorisertin. Tämähän tarkoitti sitten sitä, että Lili ja Luca kilpailivat rop-juniorin tittelistä. Luca oli rop-jun ja lili vsp-jun! Paras uros-kehässä Luca sijoittui ensimmäiseksi, Lili taas paras narttu-kehässä kolmanneksi. Jos Lucalla olisi ollut ikää kaksi viikkoa enemmän, Luca olisi voinut vastaanottaa CACIBin ja Viron sertin, mutta pääasia, että nekin menivät lopulta Suomeen ;) Lopulta Luca oli VSP! Kaiken kaikkiaan todella upea päivä koko Argentonero-teamille! :) Lili ja Luca myös hurmasivat ja hauskuuttivat parikilpailussa. Tuomari Anne Sumen mielestä hieno pari, mikä on kyllä täysin totta ;)

VSP ja ROP

Ninni ja Lili

Näyttelyn jälkeen jätettiin koirat toipumaan hotellille ja lähdettiin taksilla keskustaan tex mex-paikkaan syömään ja juhlistamaan hienoa päivää. Mahtavaa ruokaa, ystävällistä palvelua ja kuohuviiniä, kyllä kelpasi :) Ruoan päälle päätettiin kävellä keskustassa hetki, ja löydettiinkin pieni kahvila, josta sai upeaa käsintehtyä suklaata. Herkuttelun jälkeen lähdettiin takaisin taksilla hotellille, josta otettiin koirat mukaan ja käveltiin rannalle. Voi sitä riemun määrää, kun sisarukset pääsivät vapaana juoksentelemaan Pärnun hiekkarannoille :)

Sisarukset ruusukkeiden kanssa rannalla

Sunnuntai 28.6

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin myös tämä yksi reissu. Aamulla aamupalalle, tavarat kasaan ja koirat lenkille. Sitten auto käyntiin ja kohti Tallinnaa, jossa oltiin reilu tunti ennen laivan lähtöä. Kävimme satamassa kaupassa, josta mukaan tarttui erinäisiä juomia, suklaata ja esimerkiksi kuivalihaa :) Tottakai pois lähtiessä aurinko alkoi paistamaan lähes pilvettömältä taivaalta, mutta luultavasti sade toi onnea ;) Pääsimme laivaan ja sillä Helsinkiin. Ajettiin Nummelaan, josta otimme meidän auton ja ajoimme Ninnin kotiin Tuusulaan. Vielä muutaman tunnin matka ennen kuin oltiin kotona. Juha kerkesikin olla jopa 20min kotona ennen kuin lähti yöksi töihin ;) Luca oli kovin väsynyt, edes suuri palkintoluu ei meinannut kiinnostaa, mutta yhden päivän levon jälkeen herra alkaa olla aivan oma energinen itsensä :)

Kiitos upeasta reissusta Johannalla ja Ninnille, sekä Lilille ja Lucalle<3 Näin onnistuneen reissun jälkeen lähtee mielellään uudestaankin :)